اخبار و مقالات

تاثیرات مانیکور بر ناخن

تاثیرات-مانیکور-بر-ناخن

مانیکور ناخن چیست ؟

به طور کلی به عمل سوهان زدن ناخن و زدودن و گرفتن گوشت های اضافه ی دور ناخن های دست به شکلی که به بافت های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور می گویند. شاید تصور کنید رسیدگی به ناخن‌ ها با یک سوهان کشیدن تکمیل می‌ شود. اما وقتی برای دریافت خدمات مانیکور ناخن به یک آرایشگاه یا مرکز اسپای برجسته می‌ روید متوجه خواهید شد سوهان کشیدن ناخن فقط بخشی از مانیکور ناخن می باشد.

با اینکه خدمات مانیکور ناخن ممکن است جایی با جای دیگر ممکن است متفاوت باشد. معمولا این خدمات شامل ماساژ دست، سوهان ناخن، مرتب کردن شکل ناخن‌ ها با گرفتن پوست اضافه دور ناخن لایه برداری از پوست دست تقویت ناخن و در نهایت لاک زدن می‌ شود. در حقیقت پکیج خدماتی که برای مانیکور ناخن دریافت می‌ کنید برای زیباتر کردن دستان و ناخن‌ های شما است و موجب می‌ شود احساس خوبی داشته باشید. اگر به طور مرتب برای مانیکور ناخن مراجعه نمایید متوجه خواهید شد دستانتان پوستی نرم‌تر از گذشته دارند. و همیشه زیبا با ناخن‌ های یکدست و مرتب هستند.

تاثیرات مانیکور بر ناخن

امروزه مردان و زنان بسیاری برای حفظ سلامتی ناخن ها و سلامت پوست دستان خود از مانیکور استفاده می کنند. ظرافت و زیبایی دستان بسیار مهم است. و کاملا در دید دیگران خواهد بود. عملیات مانیکور، توسط افراد متخصص انجام می گیرد. زیبایی دست های شما موجب افزایش اعتماد بنفس و کاهش استرس می شود. همچنین می توانید برای زیبایی دو چندان دست ها، از لاک های خوشرنگ و باکیفیت استفاده نمایید. به طور کلی مانیکور تاثیرات زیادی بر سلامتی و زیبایی دست ها می گذارد که به شرح زیر می باشد:

تاثیرات-مانیکور-بر-ناخن

فواید مانیکور

با توجه به مراحلی که در بالا بیان شد می توان فواید مانیکور را به شرح زیر بیان نمود:

دست های مرتب و شیک

با انجام مانیکور و سوهان کشی و فرمدهی ناخن ها ظاهر دست تمیز تر و زیبا تر به نظر می رسد. در مانیکور علاوه بر سوهان کشی ناخن ها به پوست دست نیز رسیدگی می شود که این امر به زیبایی ظاهری دست کمک شایانی می کند.

شناخت مشکلات و اختلالات ناخن

برخی از اختلالات ناخن مانند بیماری های قارچی ناخن ممکن است تا دوهفته پس از ابتلا توسط فرد قابل تشخیص نباشد. در زمان انجام مانیکور توسط تکنسین ناخن حرفه ای ناخن، ناخن ها بررسی شده و در صورت وجود هرگونه مشکل و یا اختلال تشخیص در زمان مناسب انجام می شود و دوره ی درمان کوتاه تری را سپری می کند.

پوست دست جوان و بدون لک

قرار گیری دست در معرض نور خورشید و گرد و غبار موجود در فضا باعث بروز لکه های پوستی و خشکی پوست دست می شوند. لایه برداری و اسکراب در حین مانیکور از ایجاد این لکه ها و پیری زود رس پوست جلوگیری می کند و در صورت وجود لکه های پوستی به مرور زمان باعث از بین رفتن این لکه ها می شود.

کم کردن استرس

محیط اطراف و ماساژ در مانیکور باعث کم شدن استرس در فرد و ایجاد آرامش بیشتر می شود. علاوه بر ماساژ نتیجه نهایی کار نیز باعث ایجاد حس آرامش و رضایت در فرد می شود استرس فرد را تا حد زیادی کاهش می دهد این امر باعث بهبود عملکرد جسم و ذهن افراد می شود. این مورد نیز از فواید مانیکور و پدیکور است.

تاثیرات-مانیکور-بر-ناخن

بهبود گردش خون

ماساژ در مانیکور علاوه بر کم کردن استرس باعث افزایش گردش خون و بهبود عملکرد بدن می شود. ایجاد فشار مناسب و ماساژ صحیح گردش خون را در عروق دست بهبود می بخشد.

رفع خستگی

روند انجام مانیکور، آرامش محیط اطراف و ماساژ نهایی کار باعث رفع خستگی می شود.

بهبود دردهای عضلانی و مفصلی

ماساژ دست در مانیکور به بهبود دردهای عضلانی و مفصلی در دست کمک میکند. در مانیکورهای VIP این ماساژ تا ناحیه آرنج انجام می شود.

مراحل انجام مانیکور

کوتاه کردن ناخن ها

در صورتی که ناخن های شما در حال حاضر نسبتا کوتاه هستند زمان خوبی است که مانیکور انجام دهید. طبیعتا ناخن های کوتاه آمادگی بیشتری برای تقویت شدن دارند. بنابراین در حالی که ناخن های بلندی دارید بهتر است برای انجام مانیکور کمی ناخن ها کوتاه شوند.

تاثیرات-مانیکور-بر-ناخن

فرم دهی به ناخن ها

مانیکوریست ها از فایل های ناخن استفاده می کنند. تا لبه های ناخن را به آرامی بردارند. مانیکوریست شما به شما پیشنهاد خواهد که کدام ناخن شما را ترجیح می دهد، با استانداردهای دور یا مربع. شکل های بسیاری از ناخن ها وجود دارد اما این ها شایع ترین هستند. این در مورد تنظیمات زیبایی شناسی است. و اگر شما واقعا مطمئن نیستید. فقط از حرفه ای که فکر می کنید به بهترین وجه به ناخن ها پاسخ دهید.

 پاکسازی اطراف ناخن

 پوست خشک اطراف ناخن های دست با وسیله ی مخصوص جدا می شوند.

درخشان سازی ناخن ها

در این مرحله با استفاده از محلول های مخصوص مانیکور سطح ناخن درخشان و براق می شود. که باعث خنک شدن سطح ناخن و ظاهری مرتب می شود.

طراحی ناخن ها

طراحی ناخن ها جهت براق شدن و زیبایی طولانی مدت انجام می شود. ابتدا به وسیله بیس کت، یک پوشش پایه براق جهت حفاظت بیشتر بر روی ناخن ها زده می شود. گام بعدی این است که رنگ لاک مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید. و بر روی ناخن ها بزنید. در آخر تاپ کت روی ناخن ها زده می شود. با این کار ظاهر براق و زیبایی به ناخن های خود می بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *