دسته‌بندی نشده

انواع سر سوهان برقی

سر سوهان های برقی به عنوان یک ابزار ارزشمند برای صاف کردن و شکل دادن ناخن های انگشتان دست بسیار مهم است. داشتن یک سر سوهان برقی مناسب برای کار، کار شما را بسیار آسان تر می کند و قطعا در هنگام کار با مشتری در وقت ارزشمندتان صرفه جویی می شود. سر سوهان برقی ناخن دارای انواع مختلفی می باشد که دارای مواد، اشکال، اندازه های گوناگون برای کاربردها و اهداف مختلف نیز می باشند. در ادامه مطلب  انواع سر سوهان برقی از نظر اندازه را بررسی می کنیم.

انواع سر سوهان برقی از نظر اندازه

احتمالا شما هم درباره سر سوهان های مختلف شنیده اید و میخواهید کاربرد آنها را بدانید. در واقع با خرید لوازم کاشت ناخن علاوه بر کمک به زیبایی ناخن ها، در سلامت و یک دستی ناخن ها هم نقش اساسی دارند. به ابزارهای مختلفی برای کاشت ناخن نیاز دارید، اما سوهان های برقی جز جدا نشدنی این ابزارها هستند. در بازار انواع سر سوهان برقی در اندازه های مختلفی عرضه می گردد. این سری ها دارای اندازه های بزرگ، متوسط و کوچک هستند. از سری های باریک و کوچک برای شکل دادن سطح ناخن مثل سطوح ژلی به کار برده می شود. چرا که این سطوح حساسیت بیشتری داشته و باید با ظرافت بیشتری سوهان کشی انجام شود. نوع سوهان ها از نظر درجه به درجات زبر، متوسط و نرم تقسیم بندی می شوند.

از سری های متوسط، سوهان ها برای استفاده ملایم روی ژلیش ناخن و شکل دادن به آن بکار برده میشود. در حالی که سری های بزرگ در کوتاه کردن ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. البته با استفاده از روغن کوتیکول، سوهان های نرم هم گزینه خوبی برای حالت دهی هستند.

سر سوهان NFB-LBMBS332

سر سوهان NFB-LBMBS332

برای خرید تاپ کات ناخن به سایت فروشگاه لوازم کاشت ناخن بزک مراجعه کنید.

انواع سوهان از نظر جنس

تولید سوهان ها در جنس های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام برای نوع خاصی از مانیکور و پدیکور به کار برده می شود. ناخن کارها با در نظر گرفتن حرفه و تکنیک هایی که استفاده می نمایند، انواع سر سوهان برقی را انتخاب می کنند. به همین دلیل اگر اخیرا به دنیای کاشت ناخن وارد شده اید، بهتر است آشنایی لازم با هر یک از این سری ها را داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع سر سوهان برقی میپردازیم.

سر سوهان الماسه

سر سوهان الماسه یکی از انواع سر سوهان برقی است که بسیار با دوام و مقاوم می باشد. به همین دلیل عمر بالایی دارد و دیرتر ساییده می شوند. این سری سوهان بیشتر برای کاشت ناخن پودری مورد استفاده قرار می گیرد.

سر سوهان الماسه به دو روش طبیعی و مصنوعی ساخته شده و سخت ترین سر سوهان های موجود می باشند. آنها برای از بین بردن مواد کار شده بر روی ناخن و همچنین صیقل و خراشیدن مورد استفاده قرار می گیرند، اما در مقایسه با سر سوهان های دیگر گرد و غبار و اصطکاک بیشتری ایجاد می کند و طبیعتا موجب ایجاد گرمای بیشتری نیز می شوند. البته این سرسوهان ها قابل ضدعفونی هستند و زنگ نمی زنند. سر سوهان الماسه مناسب برای تمیز کردن کوتیکول، صاف کردن ناخن ها. پاک کردن ژل لاک و اکریلیک می باشد و ابزاری بسیار راحت، کم هزینه در زمینه مانیکور می باشد. همچنین محافظت از پوست در برابر آسیب یکی از ویژگی های بارز این نوع سر سوهان است.

سر سوهان NFB-MSUF

سر سوهان NFB-MSUF

سر سوهان الماسه با روکش کروم

این نوع شبیه سری های الماسه بوده و در کاشت ناخن پودری مورد استفاده قرار می گیرد. وجود روکشی از جنس کروم در این سری ها عمر آنها را سه برابر سوهان های الماسه معمولی می کند. به این ترتیب خیلی دیر دچار ساییدگی شده و دوام بالایی دارند.

سر سوهان الماسه با روکش کروم 20 برابر از فولاد قوی تر بوده و دوام بسیار بالایی دارد و برخلاف سر سوهان الماسه از خراشیدن روی ناخن، ایجاد گرد و غبار و ایجاد اصطحکاک جلوگیری می کند. سر سوهان کاربید ابزاری عالی برای کاربران پیشرفته محسوب می گردد و برای از بین بردن اکریلیک ها ایده آل هستند. بیت های کاربید قابل تمیز شدن هستند.

سر سوهان برقی شنی

سرسوهان شنی ناخن از انواع سر سوهان برقی محسوب می شود که به دلیل نرم بودن نسبت به سر سوهان های الماسه و سرامیکی مناسب برای از بین بردن کوکتیکول دور ناخن می باشند، چرا که جنس نرم این سرسوهان ها باعث می شود به دست مشتری آسیبی وارد نشده و با عث زخم شدن دست مشتری نشود.

سر سوهان NFBD-SHBS01

سر سوهان NFBD-SHBS01

سر سوهان سرامیکی

از اتفاقات رایجی که در سوهان کشی ناخن ها می افتد، داغ شدن ناخن است و بیشتر افراد از این موضوع راضی نیستند. از مزیت های سر سوهان سرامیکی میتوان به عدم ایجاد داغی روی سطح ناخن اشاره کرد. این موضوع باعث محبوبیت روز افزون این نوع سر سوهان می شود. البته توجه داشته باشید که سر سوهان های سرامیکی زودتر دچار ساییدگی شده و در مقایسه با سر سوهان های الماسه عمر کمتری دارند.

سرسوهان سرامیکی در جهت تراشیدن و صیقل دادن ناخن و به صورت اشکال متوسط و درشت قابل استفاده می باشد. سر سوهان سرامیکی قابلیت تمیز و استریل شدن را دارا بوده و به علت ماهیت سرامیکی سطح ناخن را داغ نمیکند.

سر سوهان سمباده ای

این سری به اسم سر سوهان کاغذی هم شناخته میشود و برای حذف پودهایی که حین کشیدن سوهان روی ناخن میریزد، کاربرد دارد. این نوع سری ها مثل سوهان های دستی دارای درجات مختلفی از زبری و نرمی است. با زیاد تر شدن درجه این سری ها، نرم تر میشوند. بیشتر ناخن کارها از این ابزاری روی ناخن های طبیعی و برای حذف چربی روی ناخن به سراغ نوع نرم آن میروند.

باید توجه داشته باشید سر سوهان های سمباده ای قابل ضد عفونی نیستند و به همین علت به عنوان ابزاری یکبار مصرف به شمار می روند ، بنابراین قطعا بعد از هر بار استفاده سر سوهان سمباده ای را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *