دسته‌بندی نشده

نکات مهم درباره لاک ژل روی کاشت

لاک ژل روی کاشت

لاک ژل روی کاشت از مراحل آخر کاشت ناخن است که نقش بسیار مهمی در تمیزی کار دارد. به عبارت دیگر، اگر تمیزترین کاشت ناخن را زده باشید، اما در زدن لاک ژل روی کاشت دقت کافی نداشته باشید، نتیجه کار چیز زیاد جالب نمی شود. البته عکس این قضیه نیز صادق است: اگر کاشت خود را به درستی انجام ندهید و کاشت صاف نباشد، لاک ژل روی آن نمای خوبی نخواهد داشت.

در ادامه لاک ژل زدن روی ناخن کاشت را مرحله به مرحله یاد خواهید گرفت و اشتباهاتی را که کمتر کسی به شما می‌گوید، با هم مرور خواهیم کرد.

لاک ژل روی کاشت پودر

وقتی از لاک ژل زدن روی ناخن کاشت صحبت می شود، معمولاً به یاد کاشت اکریلیک یا همان کاشت پودر می افتید. تمیزی و سلامت کاشت نقش مهمی در لاک ژل زدن دارد، پس مراحل زیرسازی و کاشت را با دقت فراوان انجام دهید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا، در صورت وجود لاک ژل روی ناخنتان، آن را به صورت کامل پاک کنید.
  •  فرم‌دهی اولیه ناخن را با سوهان دستی انجام بدهید.
  • کمی کوتیکول ریموور بزنید تا کوتیکول‌هایتان نرم شود.
  • با عقب زن، کوتیکول را به آرامی عقب برانید.
  • باقیمانده‌های کوتیکول را با دقت با نیپر بچینید. کوتیکول ها باید به طور تمیز و مرتب برداشته شوند تا پودر کاشت به درستی روی صدف ناخن قرار گیرد.
  • موادگذاری را انجام دهید.
  • با سوهان برقی فرم و اندازه دلخواه خود را اجرا نمایید.
  • با سوهان درجه 150 سوهان کشی را انجام دهید.
  • روی سطح ناخن را بافر بکشید تا چربی های روی سطح آن از بین رفته و عاری از چربی باشد.
  • با یک برس و الکل، سطح ناخن را تمیز نمایید.
  • لاک ژل را از وسط ناخن شروع کنید. دقت نمایید که لاک ژل با کوتیکول ها هیچ تماسی نداشته باشد.

دقت کنید که استفاده از بیس کت ژل برای لاک ژل زدن روی ناخن کاشته شده اختیاری است.

لاک ژل روی کاشت

لاک ژل روی کاشت

اشتباهات رایج در زدن لاک ژل روی کاشت

صحت دارد که سطح ناخن باید از چربی ها پاک شود؛ اما این به معنای آن نیست که صدف ناخن بیش از حد صیقلی شود. ناخن باید بافت طبیعی خود را تا حدی حفظ کند. صیقلی شدن ناخن در چند مورد پیش می‌آید:

  • بافر کشیدن بیش از حد
  • استفاده از استون پیش از لاک ژل زدن

علاوه بر این، شستن دست ها بعد از سوهان کشی نیز توصیه نمی شود. زیرا چربی صابون روی صدف ناخن باقی می‌ماند و دوام لاک ژل پایین می‌آید.

تماس دست با موها و پوست سر نیز باعث چرب شدن سطح ناخن ها می شود.

مراحل لاک ژل روی کاشت ژل

کاشت ژل به کاشتی گفته می شود که در آن به جای پودر و لیکوئید، ‌از پلی ژل استفاده می گردد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا می توان از لاک ژل روی پلی ژل استفاده کرد؟

بله. شما می توانید مانند کاشت پودر و به همان روش، از لاک ژل روی کاشت استفاده نمایید.

  1. بسترسازی ناخن را طبق مراحل گفته شده در بالا انجام بدهید.
  2. در صورتی که می خواهید ناخن هایتان را بلندتر کنید، تیپ شیشه ای را با چسب تیپ روی ناخن بچسبانید یا از فرمر استفاده نمایید؛ در غیر این صورت پلی ژل را به صورت مستقیم روی صدف قرار دهید.
  3. در صورتی که می‌خواهید لاک ژل روی کاشت بزنید، از پلی ژل های بی رنگ یا بسیار کمرنگ استفاده نمایید. زیرا در این صورت رنگ لاک ژل به خوبی مشخص می شود.
  4. بعد از خشک شدن پلی ژل در دستگاه، صدف ناخن را با بافر نرم صاف کنید تا لاک ژل به خوبی روی سطح ناخن قرار بگیرد.
  5. یک لایه لاک ژل مورد نظر خود را بزنید و در دستگاه خشک کنید. سپس لایه دوم را بزنید و بعد از خشک شدن در نور uv، یک لایه تاپ کت ژل بزنید و خشک کنید.

پاك كردن لاك ژل از روي ناخن کاشت

برای اینکه لاک ژل روی کاشت ناخن را سریع و آسان پاک کنید، می‌توانید از سوهان های برقی استفاده کنید. بهترین سرسوهان برای ریموو لاک ژل، سر سوهان استوانه‌ای یا مخروطی می باشد. اگر تازه‌کار هستید، توجه فرمایید تا به صدف ناخن شما آسیبی وارد نشود. برای مثال، روی یک نقطه از ناخن بیش از حد سوهان را نگه ندارید.

یادتان باشد که بهترین نوع ریموو همین است. زیرا استفاده از فویل و استون صد درصد، بافت اکریلیک را جذب می کند و باعث می شود کاشتتان خراب شود.

لاک ژل روی کاشت

لاک ژل روی کاشت

علت بلند شدن لاک ژل از روی کاشت

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای لاک ژل روی کاشت به وجود می آید، بلند شدن و کنده شدن آن است. این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد:

  1. لایه های ضخیم و کلفت لاک ژل: مطمئن باشید که زدن لایه های ضخیم نه تنها کار را برایتان راحت تر نمی کند که عمر آن را هم کمتر می کند. چه لاک ژل را روی کاشت پودر استفاده کنید، چه کاشت ژل یا ناخن طبیعی تفاوتی ندارد، در هر صورت باید از لایه های نازکی استفاده کنید.
  2. ناخن های چرب و آلوده: اگر ناخن هایتان بر اثر تماس با سطوح مختلف یا استفاده از استون و صابون، چرب شود، لاک ژل به خوبی روی صدف ناخن نمی چسبد.
  3. صیقلی شدن بیش از حد صدف ناخن: همان‌طور که گفتیم، اگر سطح ناخن را بیش از حد بافر و سوهان‌کشی کنید و بافت ناخن از بین برود، لاک ژل دوام کمتری خواهد داشت.
  4. خشک نشدن لاک ژل: اگر لایه‌های لاک ژل به درستی خشک نشود و سپس از لایه بعدی استفاده کنید، چیزی نخواهد گذشت که لاک ژلتان بلند می شود.

علت لب پر شدن لاک ژل روی کاشت

اگر یک هفته بعد از کاشت، لاک ژل روی کاشت کنده شد، بدانید که یک جای کار می‌‌لنگد و مشکل دارد. رایج‌ترین مشکلات از این قرارند:

1. زیرسازی نادرست ناخن

 لاک ژل روی ناخن چرب و صیقلی نمی‌چسبد. پس اگر زیرسازی را سرسری بگیرید، مطمئناً پشیمان خواهد شد.

راه‌حل

  • کوتیکول ها را کاملاً ‌عقب برانید و تمام تکه های باقیمانده را با نیپر بچینید. دیواره های ناخن را از یاد نبرید. پس دورتادور ناخن را کاملاً تمیز نماییذ.
  • لبه آزاد ناخن را سوهان بکشید تا چربی‌های آن از بین برود و دوام لاک ژل دوچندان شود.
  • روی سطح ناخن را با بافر، خط‌ و خش بیندازید؛ اما زیاده روی نکنید.

2. خشک نشدن درست لاک ژل

اگر بسترسازی را به طور کامل و درست انجام داده باشید،‌ لبه آزاد را سوهان کشیده اید، ولی باز هم لاک ژلتان لب‌پر می‌شود، شاید مشکل از زمان خشک شدن لاک ژل است.

راه حل

سعی کنید برای محکم کاری، حتماً انگشتانتان را 60 ثانیه در دستگاه uv قرار دهید، حتی اگر روی شیشه لاک ژل، عدد کمتری نوشته شده باشد.

3. درست استفاده نکردن از تاپ کت

فرض کنید که تمامی سطح ناخن را کاملاً صحیح و با دقت لاک ژل زده‌اید. اما وقتی از تاپ کت به درستی استفاده نکنید، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

راه‌حل

دقت کنید که تمامی صدف ناخن با تاپ کت پوشیده شود. تاپ کت را روی لبه آزاد ناخن نیز به صورت ضربدری بزنید.

جمع‌بندی

لاک ژل زدن روی ناخن کاشت کار سخت و پیچیده‌ای نیست؛ اما نقش مهمی در ظاهر و نتیجه کار دارد. زیرسازی ناخن را با دقت انجام دهید، موادگذاری و سوهان کشی را دست کم نگیرید. در صورت رعایت این نکات، لاک ژل روی کاشت به خوبی قرار می گیرد. اما هرکس فوت کوزه‌گری خود را دارد.

برای خرید لاک ژل به صفحه اصلی وب سایت بزک بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *