اخبار و مقالات

ضد قارچ کاشت ناخن چیست؟

ضد قارچ

قارچ ناخن چیست؟

برخی از انواع قارچ‌ ها می توانند موجب بروز عفونت های قارچی  شوند.  عفونت ها اغلب با علائمی همچون قرمزی یا پوسته پوسته شدن بروز می کنند. قارچ ناخن یکی از بیماری های شایع قارچی است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند آسیب های خیلی جدی به ناخن وارد کند. با استفاده از انواع ضد قارچ ناخن می توان اقدام به بهبود و درمان این بیماری نمود. ضد قارچ ناخن می تواند سلول های قارچ را نابود کرده و از تکثیر آن ها جلوگیری کند. انواع ضد قارچ ناخن به صورت قطره، محلول، کرم، پماد و… تولید و در بازار قابل خریداری میباشد.

ضد قارچ ناخن چیست؟

ضد قارچ که با نام دهیدراتور  (DEHYDRATOR) هم شناخته می شود محلولی است با ترکیبات باکتریایی و در کاشت ناخن که برای از بین بردن چربی، آلودگی و رطوبت اضافی از سطح ناخن استفاده می شود تا زمینه ی لازم برای گذاشتن لایه های بعدی کاشت را فراهم کند. در صورتی که در انواع کاشت ناخن نظیر کاشت ژل و کاشت پودر  از ضد قارچ استفاده نگردد علاوه بر عوارضی مانند قارچ ناخن ممکن است به دلیل وجود چربی روی سطح ناخن لایه بعدی درست نچسبیده و بعد از مدت کمی بلند شود.

ضد قارچ ها چربی، آلودگی و رطوبت اضافی صدف ناخن را در خودش حل می کنند و همه را با خودش تبخیر می کند. به این ترتیب حالت سفیدک روی ناخن ایجاد می شود که نشان دهنده آن است که ناخن کاملا برای مواد گذاری آماده شده است. ضد قارچ دارای ترکیباتی است که PH و اسیدیته ی ناخن را به PH و اسیدیته مواد نزدیک می کند که  باعث می شود مواد خیلی خوب به هم بچسبد و کاشت هوا نگیرد. دهیدراتور را قبل از تیپ گذاری بزنید و حتما بعد از خشک شدن کامل آن، کار را آغاز نمایید.

ضدقارچ2

خرید ضد قارچ

انواع ضد قارچ ناخن

دهیدراتور ها از نظر بسته بندی به سه نوع تقسیم می شوند:

برخی از آنها شبیه لاک می باشد و دقیقا مثل لاک روی صدف ناخن زده می شود.

ضد قارچ های اسپری مانند  که روی سطح ناخن اسپری می شود.

تفاوت ضد قارچ با پرایمر

ضدقارچ قبل از هر کاری زده می‌شود تا سطح ناخن کاملاً از چربی و رطوبت پاک شود. اما پرایمر در واقع مانند مانعی میان مواد و سطح ناخن عمل می‌کند و باعث می‌شود که مواد شیمیایی مواد آسیبی به ناخن نرساند. یادتان باشد که باید هر دو نوع محصول را باهم استفاده کنید.

ضد قارچ پمپی است که مانند کلینزر می باشد و باید از پد بدون پرز یا پد کلینزر استفاده کنید و به صورت سایشی روی صدف ناخن بکشید.

اول پرایمر بزنیم یا ضدقارچ

پرایمر و ضدقارچ ناخن را باید طبق مراحل مختلفی زد. بعد از اینکه سوهان‌کشی انجام دادید و بسترسازی ناخن به صورت کامل انجام شد، ابتدا باید ضدقارچ استفاده شود تا سطح ناخن تمیز شود و رطوبت آن از بین برود. در مرحله بعد و پس از خشک شدن کامل ضدقارچ، پرایمر زده می‌شود و بعد از آن بیس کت.

آیا ضد قارچ برای لاک ژل هم لازم است؟

در کل ضدقارچ برای انواع کاشت (پودر یا اکریلیک، ژل یا دیپینگ) و لاک استفاده می‌شود. استفاده از ضدقارچ باعث می‌شود لاک ژل یا مواد کاشت به خوبی روی سطح ناخن قرار بگیرد و دوام و ماندگاری زیادی داشته باشد.

ضدقارچ3

فروش ضد قارچ

نحوه زدن ضد قارچ ناخن

از انواع ضدقارچ ها در کاشت ناخن بسیار استفاده می شود. ضدقارچ قادر است تا چربی، آلودگی و رطوبت اضافی را از صدف ناخن گرفته و در خودش حل کند. پس از استفاده از این محصول حالت سفیدک روی ناخن ایجاد گشته که نشان دهنده آماده بودن ناخن برای مواد گذاری است. محلول ضدقارچ ناخن دارای ترکیباتی است که pH و اسیدیته ناخن را تنظیم کرده و موجب می شود تا مواد خیلی خوب به یکدیگر بچسبند و کاشت ناخنی بدون هوا فراهم آید. دهیدراتور یا ضدقارچ قبل از تیپ گذاری استفاده شده و کاشت ناخن باید پس از خشک شدن کامل آن صورت پذیرد.

محلول ضد قارچ ناخن

از محلول های ضدقارچ ناخن برای درمان و بهبود قارچ‌های ناخن استفاده می شود. بسیاری از این محلول ها علاوه بر داشتن ترکیبات ضد قارچ و ضد باکتری دارای ترکیبات مغذی ناخن همچون کراتین، کلاژن و الاستین نیز هستند که به رشد و تقویت ناخن ها کمک می کنند.

قطره ضد قارچ ناخن

قطره ضدقارچ ناخن در انواع مختلف از بازار قابل تهیه است. این قطره‌ها حاوی محلول ضد قارچ بوده و مستقیما بر روی ناحیه درگیر استعمال می شوند. انواع قطره ضد قارچ خارجی یا ایرانی در بازار موجود بوده و قابل تهیه است. البته توجه شود که قیمت ضد قارچ ناخن خارجی از انواع ایرانی گرانت تر است.

خرید و فروش ضد قارچ ناخن

برای خرید ضدقارچ ناخن می توان به داروخانه های سراسر کشور مراجعه نمود. خرید به صورت حضوری یا غیر حضوری امکان پذیر است. اما در رابطه با بیماری های قارچی مراجعه به پزشک و مصرف دارو طبق تجویز پزشک پیشنهاد می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *