دسته‌بندی نشده

تاریخچه لاک ناخن

تاریخچه لاک ناخن

تاریخچه لاک ناخن همانطور که می دانیم کاملاً دگردیسی از دوران کلئوپاترا را پشت سر گذاشته است . با سابقه ای غنی که تا چین باستان باز می گردد . بطری های کوچک ما با رنگ های طولانی مدت در مقایسه با دنیای جدید بسیار جدید هستند . تاریخچه لاک ناخن چیزی است که ما قبلا فقط سطحی از آن را لمس کرده بودیم ، اما بیش از 5000 سال تاریخ برای کشف وجود دارد .

تاریخچه لاک ناخن

تاریخچه لاک ناخن اغلب با یک روند مدرن اشتباه گرفته می شود . به هر حال ، روندهای مدرن از نکات فرانسوی گرفته تا طرح‌های کرومی ، ما را با روش‌های جدید و هیجان‌انگیز برای استایل دادن به نوک انگشتان خود ، دائماً درگیر می‌کند ! اما فقط به این دلیل که لاک و هنر ناخن امروزه بسیار محبوب هستند به این معنی نیست که فقط در طول زندگی ما مد شده اند . در واقع ، ریشه لهستانی به 3000 سال قبل از میلاد در چین باستان برمی گردد . بیش از 5000 سال پیش ، اولین شکل لاک ناخن توسط حاکمان و اعضای جامعه بالا به عنوان راهی برای نمایش ثروت و نفوذ خود استفاده می شد و استفاده ان برای دیگر افراد جرم بود . اگرچه فرمول آن می تواند متفاوت باشد ، این پولیش باستانی چینی اغلب مخلوطی از سفیده تخم مرغ ، ژلاتین ، موم زنبور عسل و رنگ های گیاهی بود . مانند گل ارکیده یا گل رز رنگ شده . قرمز و سیاه و افزودن گرد و غبار فلزی نقره و طلا رنگ های بسیار محبوبی بودند . برخی همچنین می گویند که پولیش اولین بار در سال 5000 قبل از میلاد در هند به وجود آمد و به عنوان حنا شروع شد .

اولین سالن لاک ناخن در ایالات متحده

در تاریخچه لاک ناخن ثبت شده که اولین سالن ناخن در ایالات متحده در سال 1878 افتتاح شد . مدت زمان بیشتری طول کشید تا لاک ناخن در اروپا گسترش یابد و تنها در اواخر قرن هجدهم ظاهر شد . بسیاری از مردم به دلیل قراردادهای تجاری اروپا با هند و خاورمیانه ، در نهایت شروع به استفاده منظم از پولیش کردند و در اواخر قرن نوزدهم ، اولین سالن ناخن در ایالات متحده افتتاح شد . امروزه بیش از 1300 سالن ناخن تنها در شهر نیویورک وجود دارد . زمانی که Mary E . Cobb اولین سالن را در نیویورک در سال 1878 افتتاح کرد ، فروشگاهی منحصر به فرد و تک در سطح شهر بود . کاب هنر مانیکور را در فرانسه آموخته بود ، سپس مهارت های خود را با آوردن آنها به سواحل آمریکا دوباره بازیابی کرد . Mary E . Cobb در ماه مه 1852 در Lynchburg ویرجینیا در خانواده  Cobb ، نجار متولد شد . کاب از نوادگان امبروز کابز ، بنیانگذار یک سلسله برجسته و قدرتمند جنوبی بود که در اوایل سال 1635 از انگلستان آمده بود . پس از جنگ داخلی ، کاب به همراه مادر و دو برادرش به شهر نیویورک نقل مکان کردند . در سال 1874 در نیویورک بود که او با دکتر جوزف پارکر پرای ، متخصص پا در نیوانگلند که با تهیه پودر پا و لوازم آرایشی زنانه به ثروت زیادی دست یافت ، آشنا شد و با آن ازدواج کرد . بدین گونه ترند لاک ناخن در امریکا به تدریج قدرت گرفت .

طراحی ناخن

طراحی ناخن، تمرینی برای تزیین و تقویت ظاهر ناخن های دست و پا است . این شامل استفاده از تکنیک ها ، ابزارها و مواد مختلف برای ایجاد طرح ها.

اولین لاک مایع

اکثر اشکال قدیمی لاک مایع بودند . اما در دهه 90 ، Cutex اولین پولیش پرطرفدار را ایجاد کرد ، مشابه آنچه امروز استفاده می کنیم . این شرکت در سال 1911 با ساخت نرم کننده کوتیکول شروع به کار کرد . در آن زمان ، Cutex فقط همین عصاره نرم کننده را در بازار داشت ، اما به زودی تجارت آن به یک امپراتوری زیبایی تبدیل شد . اگرچه لاک Cutex چیزی بیش از یک لاک شفاف نبود ، اما همچنان یک پیشرفت بود ! بیایید درباره این شرکت بیشتر بدانیم . Cutex یک برند محصولات مراقبت از ناخن است که متعلق به شرکت Revlon می باشد . محصول اصلی در سال 1911 توسط شرکت نورثام وارن ، مستقر در استمفورد ، توسعه و تأسیس شد . نورتام وارن اولین پاک کننده کوتیکول ناخن و لاک ناخن را در سال 1911 عرضه کرد . Cutex رنگ ناخن را در سال 1914 معرفی کرد ، و برای اولین بار در سال 1917 یک لاک مایع را برای ناخن‌ها معرفی کرد . محصول مدت زیادی طول کشید تا به دست بیاید . در سال 1927 ، به عنوان یک مد در لندن گزارش و بدین گونه مقالات تاریخچه لاک ناخن درج شد . در سال 1928 ، این شرکت یک پاک کننده ناخن بر پایه استون را معرفی کرد که برای خانه بی خطر بود و به استفاده گسترده از لاک ناخن مایع کمک کرد .

یک دندانپزشک کنجکاو

بدیهی است که ما تا حد زیادی از لاک شفاف فاصله گرفته ایم . در واقع ، این ناخن های اکریلیک هستند که در حال حاضر ناراضی هستند ! همه ، از افراد مشهور گرفته تا خواهر شما از پوشیدن این ناخن های بلند و بادوام سیر نمی شوند . اکریلیک فواید زیادی دارد که یک مانیکور صیقلی ساده نمی تواند آنها را به همراه داشته باشد . آنها بسیار قوی تر و همه کاره تر هستند ، به این معنی که شما نیازی به استرس زیادی برای شکستن ناخن ندارید . اما شاید تعجب کنید که بدانید اولین ناخن های اکریلیک در سال 1957 ساخته شد . و شخصی که دست به چنین کاری زد ، یک علاقه مند به ناخن یا حتی یک متخصص زیبایی نبود که اکریلیک را اختراع کرد . در عوض ، اکریلیک ها به طور تصادفی توسط دندانپزشکی به نام فرد اسلک ساخته شدند . در سال 1954 ، این دندانپزشک در حین کار ناخن خود را شکست و تصمیم گرفت اولین ناخن مصنوعی را به عنوان جایگزینی موقت تا زمانی که ناخن واقعی رشد کند ، دستی درست کند . پس از آزمایش های متعدد با مواد مختلف برای تکمیل اختراع خود ، او و برادرش یک نسخه موفق را ثبت کردند و شرکت Patti Nails را راه اندازی کردند . اکنون بیش از 50 سال است که خانواده Slack ، صاحبان NSI و شرکت مادر NSI AMCO ، در حال تحقیق ، توسعه و تولید محصولات نوآورانه برای صنعت مراقبت از ناخن هستند . انها در ادامه اولین فرمولاسیون بدون زردی و پیوند متقاطع را که امروزه در تمام سیستم های سنتی اکریلیک استفاده می شود ، توسعه دادند و کاشت ناخن مصنوعی به وجود امد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *